Translate/Μετάφραση

1-2-1-1 Full court press Βασικές αρχές και εφαρμογή





1-2-1-1 FULL COURT PRESS
Βασικές αρχές και εφαρμογή
                       
                                    Του Μιχάλη Λάγκη

Το θέμα της άμυνας αποτελεί ένα από τα βασικά όπλα που έχει στα χέρια του ένας προπονητής.
Ο τρόπος αξιοποίησης της είναι θέμα γνώσεων και παραγωγικής προπόνησης.
Δεν έχει σημασία η ποσότητα αλλά η ποιότητα της προπόνησης.
Γι αυτό το λόγο κάθε προπονητής θα πρέπει να ξέρει ακριβώς από τι παίκτες αποτελείται το έμψυχο δυναμικό του ώστε να επιλέγει κάθε φορά το σωστό τρόπο άμυνας που θέλει να εφαρμόσει.
Η συγκεκριμένη μορφή άμυνας δεν είναι κάτι απλό.
Χρειάζεται αρκετό χρόνο επεξήγησης και άλλο τόσο χρόνο  προπόνησης για να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν οι αθλητές.
Για κάθε πράγμα απαιτείται σχεδιασμός και λεπτομερείς γνώση του αντικειμένου που θα διδαχθεί.

Για ποιο λόγο να χρησιμοποιήσουμε αυτή τη μορφή άμυνας.

  • Η πίεση προς τον αντίπαλο θα μας φέρει αρκετές φορές σε κερδισμένες κατοχές που θα οδηγήσουν σε αιφνιδιασμό.
  • Δημιουργεί συνθήκες κούρασης και επιθετικής δυσλειτουργίας ειδικά σε συγκεκριμένα σημεία του παιχνιδιού.
  • Τρώει χρόνο και κάνει την αντίπαλη ομάδα να λαμβάνει κρίσιμες αποφάσεις κάτω από χρονική πίεση.
  • Δίνει τη δυνατότητα να αλλάζουμε συνεχώς ρυθμό είτε γιατί θέλουμε να κρατήσουμε την διαφορά που έχουμε είτε γιατί είμαστε πίσω στο σκορ.
  • Παίκτες που έχουν καλή φυσική κατάσταση μπορούν να ανταπεξέλθουν για μεγαλύτερη χρονική διάρκεια.
  • Δίνει τη δυνατότητα και μπορεί να εφαρμοστεί με αρχές προσωπικής άμυνας και όχι άμυνας χώρου.





Ο αμυντικός που θα είναι υπεύθυνος για την επαναφορά της μπάλας πρέπει να περιορίσει το οπτικό πεδίο του αντιπάλου.
Να σηκώνει τα χέρια του και να τοποθετήσει κατά τέτοιο τρόπο το σώμα του που μοναδική επιλογή του επιθετικού να είναι η πάσα στη γωνία.
Το 4αρι μας θα είναι αυτό που θα αναλάβει την πάσα επαναφοράς.
Το 5αρι μας θα είναι πίσω και θα προσαρμόζεται κάθε φορά σε σχέση με την μπάλα.
Φυσικά οι ρόλοι των ψηλών μας δεν πρέπει να θεωρούνται ως δεδομένοι,καθώς όταν χρησιμοποιούμε ημίψηλα σχήματα οι ρόλοι μπορεί να αντιστρέφονται.




Η τοποθέτηση του Κ3 είναι τέτοια ώστε να αρνείται κάθε πάσα προς τον άξονα καθώς είναι γνωστό πώς όταν μια ομάδα εφαρμόζει το Press και η μπάλα περνάει στον άξονα αυτό σπάει.
Ο Κ2 δεν επιτρέπει την πάσα στην δυνατή πλευρά και ο Κ5 λειτουργεί ως παίκτης ασφαλείας αποτρέποντας κάθε μακρινή πάσα.
Είναι επίσης ο παίκτης που έχει τον καταλυτικό ρόλο στην επικοινωνία καθώς μπροστά του βρίσκεται σε εξέλιξη όλη η αμυντική λειτουργία.
Ο Κ1 πρέπει να οδηγεί συνεχώς τον αντίπαλο στην νεκρή ζώνη.
Να τον ωθεί στις πλάγιες γραμμές και να τον πιέζει αφόρητα.
Οδηγώντας τον στην πλάγια γραμμή κερδίζουμε τον απαραίτητο χρόνο ώστε ο Κ4 να έρθει για παγίδα.
Όταν η παγίδα έρθει από την πλευρά που δεν βλέπει ο αντίπαλος πετυχαίνουμε και τον απόλυτο αιφνιδιασμό του.
Σε περίπτωση μου ο Μ1 περάσει τον αμυντικό του δεν θα πρέπει να υπάρξει κατάσταση πανικού που θα οδηγήσει σε πλήρη αποτυχία την άμυνα μας.
Όπου είναι δυνατόν θα πρέπει να υπάρξει switch μέχρι να βρει τον χρόνο ο Κ1 και να αναπληρώσει.




Όταν φτάσουμε σε σημείο παγίδας απαγορεύεται αυτή να διασπαστεί είτε με πάσα είτε με ντρίμπλα.
Φυσικά εννοείται ότι δεν κάνουμε φάουλ.
Οι περιστροφές μας θα πρέπει να είναι γρήγορες ώστε να μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε αποφασιστικά στην νέα κατάσταση που δημιουργείται.
Όταν όμως οι παίκτες δεν έχουν μάθει τις βασικές τεχνικές δεξιότητες οδηγεί σε παταγώδη αποτυχία.
Πρώτα λοιπόν η θεωρία και μετά η πράξη.




Μετά τις παγίδες μπορούμε να συνεχίσουμε την πίεση μας εφαρμόζοντας το ίδιο πράγμα στο μισό γήπεδο.
Έχοντας όμως στο μυαλό μας ότι ήδη έχουμε φάει αρκετό από τον χρόνο επίθεσης του αντιπάλου μπορούμε να εφαρμόσουμε μια άμυνα ζώνης.
Η εκμάθηση της συγκεκριμένης άμυνας χωρίζεται σε στάδια και δεν διδάσκεται σε μια προπόνηση.
Εσείς οι ίδιοι θα θέσετε τις βάσεις και τα όρια των αρχών που θέλετε να χρησιμοποιήσετε και σε συνδυασμό με συγκεκριμένο ασκησιολόγιο θα δουλεύεται για την τελειοποίηση της.
Με γνώμονα τη γνώση αλλά και την εξέλιξη του αθλήματος ο καθένας μπορεί να βρει τα ερεθίσματα αλλά και τον τρόπο διδαχής.

Κοινοποίηση Google Plus
    Blogger Σχόλια
    Facebook Σχόλια

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου